12 Aralık 2019 Perşembe

Adı verilmeye çocuklar üzerine

Bak şimdi sen beni böyle görüyorsun ya
Ben bu gece 6 tane şiir yazdım
Şimdi sen ben kim bilmiyorsun
Aslına bakarsan
Adındaki hiçbir kelime birbirine denk düşmüyor
Miğferimi takıp gökyüzüne bir top ekiyorum
Gökyüzü gri
Çakıldan kaldırım taşları var

Şimdi sen senin kim olduğunu bilmiyorsun ya
Bu biraz da benim ayıbım sana
Çünkü belki imrenerek bakardın aya
Ve Süreya şiirinin melodisi arkada

Şimdi sen
Şimdi sen şimdilerde boğulmayacaksın ya
Senin kim olduğunu aslen bilirdim güya
Bak bir oyun oynayalım seninle
Sen kim olduğunu bil
İsa metrolardan asılı kalmamıştır yabana

İmam kızları demir dövermiş şimdilerde parmaklıklar ardında
Marangozlar palyaço ararmış yanlarına
Çünkü anonim bir şiiri göndermeleri gerektir
Bence hepsi yalan

Şimdi tekrardan bir vapur vakur sesiyle vakum
Alyans aylarsa 12 keredir kim aylamaz
Ben ağlamam 8 yaşımdan beri
Güçlü görünmeye çalışmadım hiç
Ne gerek var şimdi gece saatler kaç falan

Dürbün dürüyorum düz bir manzara
Bak silindir elimde, bir mazbata
Seni bir şehir ilan ediyorum sevgilim; kardeş Ankara
Sende oturucak iki sevgili - biri ben - banklara

Bak benim de bir numaram var dinle
Panzer tümeni var benim içimde
İhtiyaç varsa şayet bir...
Şayet bir Heinz bir Erich
Bir bir ortaya çıkıyor çaresizliği alacakaranlığın
Yaraşır şey değil yak ışık yakışık yak ışık
Betonlarda detone olan çimentolar da var

Bak kum fırtınası döküyorum şehre iyi izle
Çünkü okuyorum aksatmadan kitaplarımı
Ama sen hala Ankara gibi
Milyonlar öldürüyorum tek bi lafla
Milyonlar kıyımlanıyor
"Hoşça kal!"
Güzelce kal
İyice bi kal böyle

-Enes Bozkurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder