5 Mart 2020 Perşembe

Kendine bir bak, iyi, tamam mı

Şiir yazmaya burda başlamıştım
Tam bu balkonun bu kapısının bu ötesinde
Komunist saçlı bir abonenin dürtüsüyle
Sen tanırsın bebeğim, ben tanıyamıyorum

Çok sigara içiyorum
Dostlarım da demişti
Bir yıl bir ömrün üçte biridir bazen
Yaşlılar da ölür, 16 yaşındaki şövalyelerle
Ve bir bakmışsın sabah olmuş
Sevgilin uyumuş, karanlık karanlıklara gömülmüş
Top koşturan yelkenlerin çakmaklarını alıp San Diego'dan Los Angeles'a şortlarıyla yürüdüklerini biliyor muydun?
Özlendiğini de bilmiyorsun

Korkuluksuz bir balkonu düşledin mi hiç
Kiracısı korkulukları söküp götürmüştür belki
Birkaç gündür intiharı düşünen birinin orada bulduğunu kendini
Atlamak için düşünmesine gerek kalmazdı;
Bütün şartlar hazır;
Kader dürtülemesi

Şimdi bu soğuk havada,
Bıyıklarımı yırtarak metaforlara boğuluyorum
Bu körfez var ya bu körfez, geceleri gözlerin
Ruhumu kesen etezyenin soyut varlığına
Ve varlığına
Ve varlığına

Pembe kumaşlarla yazıyorum sana bu şiiri
Bazı şarkılarda adından bir parça geçtiğini hatırlıyorum
Gözlerin her gün Marmara'yı besliyor;
Böyle olması ciğerlerimi
Ve yazıyor olmam benden çok parça eksiltiyor
Günbatısını bekliyorum

İlk şiirimi burda yazmıştım, birkaç sene önce
Karabağlar'da herhangi bir caddenin herhangi bir apartmanının herhangi bir dairesinin herhangi bir yerinde
Ve herhangi bir araba o caddeden geçti ve herhangi bir araba daha
Herhangi bir adam sigarasını birkaç cadde ötede söndürdü
Herhangi bir sigara daha yaktı birkaç saat sonra
Herhangi bir kadın herhangi birinden çakmak rica etti
Herhangi biriyle tanıştım, herhangi biriyle vapura bindim
Herhangi biriyle herhangi bir zamanda Karşıyaka'ya indik
Herhangi kimseler ve herhangi zamanlar geçti
İlk şiirimden bu yana
Sen herhangi bir şiire yazılabilecek bir susun
Üstelik çengel bulmacalar da adından söz ediyor

-Enes Bozkurt 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder