7 Şubat 2020 Cuma

Büyümüşüm bunu saçakta anladım

Öyle yalnızım ki
Bir arı kovanından çıkıp yırtamaz Zerdüşt'ü
Öyle soğukkanlı, öyle yılgın
Tahteravalli ağarıyor tek başına, ağrıyan yerlerinden
Bir kitap okunmak istemiyor
Bir bölüm dizi, bir film çekilmiyor artık
Oysa sen; beyaz tenli, makus bir park olur çardaklarına şaraplar dökülen bir gün
Hadi söyle! Ne zaman gaspedilmişti İstanbul
Ardarda

Bir sinek vızıldıyorsa bu
Cebelitarık'tan açılan boş bir haznenin saçaklarına bir kaç şarkı sıkıştırılması anlamına gelmiyor olabilir
Lakin başka bir yerde bana laik derdiniz
Bu yakayı sırtlayıp gitmeye layık değilmiş

Anladığım kadarıyla geç oldu saat
Hatta belki fazla bile erken
Tek başıma, uzanmış karanlığın hiç olmayan manzarasını gizliyorum
Ne bir ses duyuyorum sakalımın hışırtısından başka
Ne bir otobüs düşleyebiliyorum
171 ya da 14R dışında
SS subayları da konuya dahil

Öyle ki Afrika'da bir kap çorba bulunmuş bu ay
Hadi buna bir şampanya patlatalım!
Ne çok İzmirli varmış şehir dışında
Bak şimdi
Bu tırabzanlardan atlayıp şu karşıki orduya giresun
Yoksa zongg diye bir tokat
Bunu amatörce yapmış birkaç assolist tanıyorum
Çoğu Basmane'de basmakalıp birkaç şarkıyı ortadan ikiye bölüp çocuklarına pişirirken gözleriyle Azrail'i arıyordu

Demek ki ben yalnızım!
Kaç şehir vardı şu koca dünyada?
Nazilli ve Torbalı dahil
Büyüklü küçüklü kaç şehir?
Kelebek girdi bugün bir odama
Bu yüzden yalnızım
Çünkü o kelebek başka bir cama yapışsaydı Ayak seslerini duyamazdı şöför Mısır'dan gelen  kara, kalın bir defterin
Bu da demek oluyor ki Roosevelt tam yerinde ölmüş

Dönüp demedim kimseye seni seviyorum
Bu ihtiyacım olan şey değil
Apartmanlarda kıvırcık baldırlarıyla misket oynayan yaşlı çocuklar da şiire ihtiyaç duymazdı hiç
Yok, bir kere dediğimi hatırlıyorum
O zaman da parka misketlerimi götürür,
Kaydıraklardan oyuncak silahımı kaydırırdım
Fringe izlememiştim henüz

Faydası yok yorgana saklanmanın
Sonuçta Sincan da hakediyor Kadıköy de
Bir minibüse binip yeşil bir kente gitmeyi
Bitmedi...

-Enes Bozkurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder