5 Şubat 2020 Çarşamba

Yaratıcı yaratıklara yaratık denmez

Beethoven anne ediniyor Edinburg'dan trende
Belki de Belçika aslanlarını asmalı asmalı konakta bir Berchka'ya
Bu bir dizenin taç beyiti olabilecek bir ırk değil demek ki
Beethoven bana da kalkıp rumca konuşmamalı

Çünkü, aynalarımda kimse Ulus pavyonlarında
Kimse
Bak şimdi hocam Mekke'yi taşıyor müsfitle
Sağ elinde bir biraz biraz
Piyano mu dinliyorum ne
Plastik kağıtlardan Adagio çalabilir misin

Yeşildi ve şimdi biraz beyaz
Biraz can yakıcı, biraz iç açıcı
Biraz Bukowski biraz Karl Marks
Bir Alman birası var, biraz fransız
Biraz şarap, Bordeaux bordo şarap üretiyor
Ve vergi veriyorum ruble satsın diye artık

Klasik müzik dinlerken yazamıyorum sanki arkadaş
Ece Ayhan kafamı karıştırıyor cam bir fanus
Sigaram bitti, üniversite kalabalık
Dışarıda aslanları var Benelükslülerin
Belçika şunları as artık!

Long Island Atlas Okyanusu'nda sevgilim
Sen benim dünyam olsan Pentagon'dan yönetilirdi
Mezarım İzmirde, ne dersin Rockefeller?
Var mısın bir el batak atalım Hamburg barlarında

Eski lise Kilis'e kilise kirletmek istiyor
Tıbbi müdahale istiyoruz Senyor Napoleon
Lily Lily Lily savaş açıyor düşmanları Lilith
Ülkemin ölmemesi için kar getiriyorum

Bir ya da iki yıl geç ölmeyi planlıyorum
Ama bir enerji diyor o da ne demek
Meydan okumuyorum okumam var
Palyaçolar yalan söylemeye başlamış, ah 21 yy

Dur biraz,
Söyleyebilir misin ne zaman Saat Kulesi gibi ahşap papuçlarım travertenlerden yükseldi
Dünyada kaç tuvalet terliği var
Ne kadar pis bir şiir yazdın anonim amca
Ne kadar terzi harcadılar bilmediğin dil için
Tolstoy'un ve Dostoyevski'nin ölen kadın amcaları mı vardı

Bak, şimdi saatlerim durdu
Halit Bey bir problem mi var?
Özgür bir ülke Finlandiya
Cervantes tek eliyle Adolf Hitler'i yaratmış peh
İstanbul'da tek bir boğaz yoktur çünkü

Yazdıklarımdan kaç şiir olabilecek değil
Kaskım var, senin gözlüklerin
Yok
Pazartesi kalkıp dört gün sonra yanımda bitiyorsa güvercin tanesi alnıma dokunmuştur
Bu Mezopotamya'ya barış getirmez keza

-Enes Bozkurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder