6 Şubat 2020 Perşembe

Emilian! Emilian koş

Ne?
Hayat hep dolu bardağı frengiden mi yakalıyor
Bir de düşünsene;
Zor olur derlerdi bir şiir için
Haha
Kostaklı minyatür bir Salacak Sahili değilmiş
Yani baktığında,
Ankara'da da değiliz
Yani diyorum ki
Ankara'da da değiliz Antalya'da da
Bak şimdi düşünmüyor paltosu ince bir şairin düz konyak içen ablaları
Ah memleketimde ölen elişi şairleri
Ah saçlarını uzatan zamane şiirleri
Karanlığın 3ünde birkaç dakikamı alıyorsunuz
Ama cevap gelmiyor beklediğim mercilerden
Merci beaucoup

Yazar 'Camus'sal, ekmek bayat, daha nice Nietzsche'ler ölecek
Tanrı'nın yanına gidiyorlar ve Ece Ayhan'ın ve Hitler'in
Ayrıca ne saz şairleri var ki öldüklerini bilmiyoruzdu
Satır satır satıyor Sartre
Satır satır, çünkü ne dediğini bilmiyor Chopin
Kırmızı ve ya beyaz bir bayrak ister misin?

Haha haha ne anlatıyorum ki
Söz açmışken tavsiyeler kitabına bir kahve ve strawberry ağır olur zannederdim
Ne oldu da yazamadım aklı metaforlarda kalmış güvercinleri
Mesela neden kanat çırpmaz gece kuşları?
Ankara'dan dolayı mı
Çünkü orası aksatmaya başlıyor birasını!
Polis radyosu, haber radyosu, beyin radyosu
Ups, Teoman saati; üzgünüm bebeğim

Emin değilim, belki sarhoş kuşlar vurulmalı omurgalarından
Sakın sanma ki bunun Afroditle ve ya vucüdundaki Kız Kulesi'yle alakası yok
Ne sandın ki rakını yudumlarken sana aşık mı olacaktı bu Aşil çakması pardesüler
Sana verecek bir cevabım var! Yüzyüze söylerim şimdi yeri değil

Gözlüklerinde yine bi kararsızlık var
Bu kararsızlığı bana iade ediyor gibi
Gözlüklerinizde?!!
Gözlüksüzlüğünde bile
Elini gökyüzüne kaldır artık
Ve baldırını birkaç yıl daha taşımalı her on onbeş kişiden birkaçı
Ne demiş dudak tiryakisi bir arkadaşım
'Öpüşmek güzeldir'
De ki ben böyle bir alafranga cebri ilk defa resmediyorum

Ya bak ben bunu daha önce de yapmıştım
Ama çok eskiydi traktör tutuşlarımız
Renkler cüret edinebilirliğimi sorgulamadıydı egeden buraya geldiğimden beri
Neden seneleri kaşıklarla taşıyamıyoruz yamalı pantalonlarımızın ahşap yerlerine

Ah, ve geçmiş tekrar mı yaklaşıyor yani
Çok eski bir ay yolda gözlüklerime temas ettiğinden
Dur bi bunu bir başıma sorgulamalı bir şair
Zaman kaybetmeden

-Enes Bozkurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder